isklad na najväčšej e-commerce konferencii na Slovensku - Upterdam 2025
4. novembra 2025

isklad na najväčšej e-commerce konferencii na Slovensku - Upterdam 2025

Zástupcovia fulfillmentového centra isklad sa zúčasti tradičnej e-commerce konferencie Upterdam 2025. Business development director Alexander Jančo diskutoval o trendoch a výzvach expanzie e-shopov.

Panelovej diskusie Expanzia 2025: čo funguje a čomu as vyhnúť sa zúčasnit Alexander Jančo, Business development Director v isklad.com, Ján Ličko, Direct Sales Manager vo FedEx a zástupcovia e-shopov Shapen Barefoot – Mia Štepanivská a Isadore – Martin Velits.

Alexander Jančo načrtol aktuálne trendy v logistike: "Určite je to rýchlosť. Pred 5 rokomi ste do niektorých krajín mohli doručovať za 2 až 3 dni a tlak na zákaznícku skúsenosť v zmysle 'Potrebujeme to mať zajtra' nebol až taký veľký. Dnes je dopyt našich partnerov po rýchlom doručovaní obrovský. Druhým trendom je možnosť výberu zásielok z doručovacích boxov namiesto doručovania na domácu adresu."

Jančo tiež zdôraznil trend prechodu e-shopov do fulfillmentu, vďaka ktorému sa majitelia môžu namiesto vlastnoručného balenia zásielok venovať produktu samotnému a hľadaniu príležitostí pre ďalší rast.

"Netreba sa však spoliehať na všeobecné rady a hneď expandovať do Maďarska, Grécka, Česka či na iné trhy. Každý obchodník si musí urobiť analýzu konkurencie a nákladov na reklamné aktivity, aby sa zodpovedne rozhodol, do ktorej krajiny svoje podnikanie rozšíriť. Platí, že čím viac dát, tým viac rozumu."

Podľa Jána Lička (FedEx) je výber logistického partnera jedným z najdôležitejších krokov pri expanzii. E-shop musí poznať v akej fáze biznisu sa nachádza, aký produkt predáva a rýchlosť, s akou potrebuje doručiť zásielky na trhy, na ktoré sa chce dostať.

Mia Štepanovská priznala, že so svojím e-shopom prešla do fulfillmentu pomerne skoro, keďže nechcela produkty Shapen Barefoot skladovať vo svojej obývačke: "Odhovárali nás, že je to veľmi skoro, keďže sme expedovali iba 100 zásielok mesačne. Bola to však investícia do budúcnosti a do praktickosti."

"Motiváciou Isadore bolo zníženie nákladov a príprava na ďalší rast. Vzhľadom na veľkosť sa nedostaneme na náklady, ktoré ponúka fulfillment," povedal Martin Velits.

iSklad - Fulfillment 2.0

Integrujte sa za 5 minút, škálujte na tisíce objednávok denne a doručujte do 220 krajín – bez toho, aby ste investovali do vlastného skladu. Takto vám iSklad umožní sústrediť sa na produkt, marketing a expanziu, zatiaľ čo logistika beží spoľahlivo na pozadí.